13. 10. 2021
V úvodním díle našeho seriálu o zaměstnaneckých průzkumech Kdo má data, má výhodu, jsme psali o tom, že průzkum je ideální metodou, jak získat zpětnou vazbu od všech zaměstnanců v relativně rychlém čase. V jakých oblastech budete tuto zpětnou vazbu zjišťovat, je zcela na vašem rozhodnutí.
Průzkum můžete pojmout všeobecně, zmapovat názory zaměstnanců ve všech důležitých oblastech práce, zjistit celkovou spokojenost i to, jak si jako zaměstnavatel stojíte. Další možností je průzkum specificky zaměřit a věnovat se právě oblastem, kde tušíte nějaký problém, který potřebujete zanalyzovat, pojmenovat a navrhnout nová řešení. Průzkum může být zaměřen také více strategicky na oblasti, kde plánujete změny, aktivity či investice. Názory zaměstnanců zde poslouží jako cenný podklad k informovanému rozhodnutí.
Pojďte se podívat na to, jak mohou výstupy z průzkumů vypadat
Účast zaměstnanců v průzkumu a jejich angažovanost je základ
1. Účast v průzkumu je důležitým kritériem úspěšnosti. Pomáhá nám určit, zda můžeme z průzkumu vyvodit další hlubší závěry.
2. Průzkum může odhalit zásadní rozdíly v názorech zaměstnanců mezi jednotlivými odděleními.
3. Angažovanost zaměstnanců – víte, jaké výsledky má vaše společnost?
Mějte přehled o tom, jak rozvíjet a motivovat vaše zaměstnance
4. Při plánování investic do rozvoje vám pomůže informace, jaké rozvojové potřeby vnímají vaši zaměstnanci.
5. Zjistěte, které benefity jsou opravdu oceňované mezi vašimi lidmi.
6. Revidujte pravidelně svou nabídku benefitů tak, aby odpovídala aktuálním požadavkům zaměstnanců.
Odhalte příležitosti, ale i hrozby
7. Tušíte někde problém? Pojďte si ho pojmenovat a získejte podporu vedení pro potřebnou změnu koncepcí.
8. Jak jsou spokojeni vaši zaměstnanci? Využijte pozitivní výstupy v HR marketingu – vždyť, co oceňují vaši zaměstnanci, přiláká i další.
Zajímají vás další ukázky a výstupy zaměstnaneckých průzkumů, jak data sbíráme, interpretujeme a jak mohou vypadat naše závěrečná doporučení? Neváhejte nás kontaktovat, velmi rádi se s vámi setkáme a zkonzultujeme vaše potřeby a požadavky.
Co dalšího jsme pro vás připravili? Těšte se na další díl!